Trainingen en workshops
Alle trainingen zijn maatwerk, afgestemd op de medewerkers, het team en de organisatie.
Voor teams
Communicatie is de belangrijkste pijler voor samenwerking. In een team wordt altijd gecommuniceerd, als je samen in één ruimte werkt is het onmogelijk om niet te communiceren. Feedback geven en ontvangen is belangrijk om elkaar beter te begrijpen. Maar waarom gebeurt het zo weinig en waarom vinden we het zo lastig? Hierop gaan we de antwoorden zoeken en vinden in deze training. Naast een gedeelte theorie, gaan we met praktijkcasussen aan de slag. De training beslaat 2 dagdelen.
Resultaat:
– u heeft inzicht in communicatietheorie en regels van feedback;
– u herkent waar en wanneer communicatie niet constructief is en
bent in staat op constructieve wijze communicatie te verbeteren;
– u bent in staat constructieve feedback te geven en te ontvangen.
Vergaderen omdat de vergadering gepland staat? Het gebeurt, maar waarom? En hoe kunnen we echt effectief vergaderen en wat is daarvoor nodig? Hierop gaan we de antwoorden zoeken en vinden in deze training. Als onderdeel van deze training sluit ik, desgewenst, aan bij een teamvergadering om zo input voor de training te krijgen. Ook na de training kan ik aansluiten bij een teamvergadering om met het team de vorderingen te bespreken om zo tot een optimaal resultaat te komen.
Naast een gedeelte theorie, gaan we met praktijkcasussen aan de slag. De training beslaat 1 dagdeel, met een terugkommoment van anderhalf uur na 3 maanden.
Resultaat:
– u heeft inzicht in uw eigen rol en die van anderen in een overleg en herkent de effecten ervan;
– u bent in staat uw gedrag aan te passen om tot een zo optimaal mogelijk overleg te komen.
Hoe kan het dat het ene team efficiënt en effectief samenwerkt, terwijl het in het andere team maar niet lukt om de neuzen dezelfde kant op te krijgen en de energie te richten op de zaken die er echt toe doen?
In deze training gaan we dat, volgens één van de hiervoor ontwikkelde methodieken, ontdekken en met deze ontdekkingen aan de slag. Naast een gedeelte theorie, gaan we met praktijkcasussen aan de slag. De training beslaat 2 dagdelen.
Resultaat: afhankelijk van het doel, bepalen we tijdens de voorbereiding het, te behalen, resultaat.
Voor een ondernemer is de allerbelangrijkste vraag:” Weet ik wat mijn klant wil?” We denken vaak dat we dat weten, maar slaan de plank nogal eens mis. In deze training leert u hoe u erachter komt wat de klant echt wil en hoe u daar op aan kunt sluiten. Naast een gedeelte theorie, gaan we met praktijkcasussen aan de slag. De training beslaat 2 dag- delen met tussen beide dagdelen een periode om in de praktijk gericht aan de slag te gaan. De praktijervaringen uit deze periode vormen de basis voor het tweede dagdeel.
Resultaat:
– u heeft inzicht in de verschillende wijzes waarop u de klantvraag kunt herkennen;
– u kunt verschillende stijlen toepassen ten behoeve van de tevredenheid van de klanten.
Voor leidinggevenden
Twee medewerkers werken niet fijn samen, er broeit iets en heeft invloed op de kwaliteit van het werk, u komt er maar niet achter wat er echt aan de hand is. Hoe haalt u wel boven tafel wat er speelt? En hoe lost u dit samen met de betrokkenen op?
Hierop gaan we de antwoorden zoeken en vinden in deze training, naast een gedeelte theorie, gaan we met praktijkcasussen aan de slag. De training beslaat 2 dagdelen.
Resultaat:
– u heeft inzicht in en u herkent patronen binnen teams en de eigen rol daarin;
– u bent in staat de meest effectieve stijl in een bepaalde situatie toepassen.
Welke vragen stelt u en waar let u op om erachter te komen welke sollicitant het beste op de vacature past?
Speeddaten is de trend; heeft u het wel eens gedaan? Wilt u weten hoe u dit aanpakt?
Hierop gaan we de antwoorden zoeken en vinden in deze training.
Naast een gedeelte theorie, gaan we met praktijkcasussen aan de slag. De training beslaat één dagdeel.
Resultaat:
– u kunt de STAR methodiek toepassen;
– speeddaten gaat u gemakkelijk af;
– u bent hierdoor in staat de beste kandidaat te selecteren voor uw vacature.
Als een medewerker meerdere keren per jaar kortdurend ziek is, gaat u dan in gesprek en wat bespreekt u wel en wat juist niet?
Of wilt u weten wat u en uw medewerker moeten doen bij langdurig ziekte in het kader van de Wet verbetering Poortwachter?
Of wilt u weten wat verzuim u kost en hoe u hier preventief veel aan kunt doen?
Hierop gaan we de antwoorden zoeken en vinden in deze training.
De training verzuim is opgesplitst in de volgende aspecten van verzuim:
– Preventie
– Frequent verzuim
– Langdurend verzuim en Wet verbetering Poortwachter
Naast een gedeelte theorie, gaan we met praktijkcasussen aan de slag. Elk aspect beslaat één dagdeel.
Resultaat: afhankelijk van de vraag en het doel, bepalen we tijdens de voorbereiding het gewenste resultaat.
Voor individuele medewerkers
Geeft uw baan u geen energie meer, bent u toe aan een volgende stap? Maar u weet niet hoe en wat? Dan is een individueel loopbaantraject iets voor u. In een aantal stappen wordt het voor u duidelijk waar uw toekomst ligt en waar u weer energie van krijgt.
Een volledig traject duurt 6 maanden, hierbij starten we bij het loslaten van het oude, vertrouwde; vervolgens gaat u (her) ontdekken waar uw kwaliteiten en interesses liggen, de volgende stap is het onderzoeken welke baan daarbij past en hoe u vervolgens deze baan vindt. En hoe u hierop solliciteert, zie hiervoor “solliciteren”.
Ik maak gebruik van verschillende digitale testen. De uitkomsten bespreken en analyseren we samen.
Wellicht heeft u voldoende aan een gedeelte van het traject , omdat u heel goed weet welke functie bij u past of omdat u heel goed weet waar u vacatures kunt vinden. Dit nemen we, voordat we met het traject starten, door en ik maak een traject op maat voor u.
U wilt een andere baan en heeft al heel lang niet meer gesolliciteerd? Ik kan u helpen met het opstellen van uw motivatiebrief en uw CV. Ook het voorbereiden en het oefenen van het sollicitatiegesprek of de speeddate behoort tot de mogelijkheden. Of het wegwijs maken op de manier waar u de vacatures kunt vinden.
Copyright – Völlink Personeelsadvies 2017 Algemene voorwaarden
Ontwerp en hosting bij Rondom Internet
Foto’s en vormgeving bij VNW